sunnuntai 20. tammikuuta 2013

PENANG!

Meijän ylläriplääni jäi aika hikiseksi. Suurien Thaimaapuheiden sijasta Langkawilta matka jatkui pitkän mietinnän jälkeen Penangille. Lauantai aamulla otettiin suunta kohti lauttaterminaalia jossa istuttiinkin sitten seuraavat kolme tuntia. Lauttamatka kesti kolme tuntia, joten annoimme periksi tiukalle säästöbudjetillemme ja otimme taksin batu ferringille. Sopiva guesthouse löyty helposti, ja saatiin heti infoa paikan laadusta, kun paikalliset onki jäätävän meduusan merestä rannalle. Matkasta väsyneinä nukkumaan mentiin jo kymmeneltä ja se oli ihan hyvä idea, koska aamulla kuudelta alkoi viereisestä moskeijasta kuulua jäätävä mölinä, jota kesti reilun tunnin ajan. ( huom. Ääni oli erittäin häiritsevä.)

Huonosti nukutun yön jälkeen, Laura oli poikkeuksellisen hermona kun aamupalan saapumisessa kesti lähes tunti. Aamupalalta siirryttiin suoraan rannalle, jossa poltimme itsemme ravun näköisiksi.

Seuraavaksi suunnattiin kohti Penang hilliä. Päätimme reippaina tyttöinä käyttää julkista liikennettä, joka osoittautuikin hyväksi ideaksi. Hyvällä ITllä hyppäsimme väärään bussiin, mutta tiesimme löytävämme varmasti perille. Jossain vaiheessa alkoi näyttää siltä, ettemme tienneet missä olimme. Laura painoikin STOP nappia, ja meni itse kysymään kuljettajalta apua. Ellu hyppäsi reippaasti ulos bussista ja Noora ja Tuulia jäivät vielä empimään ovelle. Kuski olikin hieman itsekkin hukassa ja päätti jatkaa matkaa ilman Ellua. Ellu yritti koputella liikkuvan bussin takaoveen, mutta tuskin häntä olisi huomattu ellei Laura olisi puuttunut peliin. "STOP STOP STOP MY FRIEND IS OUT!!" Nauruun kuoleminen oli lähellä ja onneksi Ellukin pääsi jatkamaan matkaa paikallisten pyöritellessä silmiä tyhmien suomalaisturistien sekoillessa.

Lopulta päästiin penang hillille, joka olikin ihan mahtava paikka. Menimme junalla jyrkkää ylämäkeä (oikeasti jyrkkää!!) 800 sadan metrin korkeuteen ja näkymät olivat huikeat! Paikalliset halusivat päästä yhteiskuviin kanssamme, joten siinä sitten poserattiin 10 minuuttia. Erikoista kyllä, punaiset naamamme näyttivät kiinnostavan jopa maisemaa enemmän.

Epäilyksistämme huolimatta penang on hieno paikka ja viihdytään oikein hyvin. Kaupungissa on paljon nähtävää ja ihmiset ihania. Shoppailu on halpaa ja Ellu sai jopa vaihdettua puhelimensa näytön ehjään jossain kiinalaisessa puhelinliikkeessä! Terkkuja Suomeen, toivottavasti sielläkin pakkaset vähän hellittäis :)

Ps. Huomenna nää tytöt ei ainakaan biitsille mee!

1. Sain tän yön naurut tosta bussijutusta. Kiitti tytöt

2. Hahah joo meki ollaa sille muutama kerra naurettu, oli vaa nii huvittava tilanne :p