tiistai 26. helmikuuta 2013

BALI!!

Sori tästä blogihiljasuudesta, ei oo jaksanu ja ehtiny vähää aikaa kirjottaa ku on ollu nii hauskaa täällä Balilla ;)

Ollaa oltu täällä Kutalla jo yli viikko, maanantaina oli tarkotus lähtee Gilille, mutta laivat ei liiku muutamaa päivää, joten voi olla, että jää Gili näkemättä. No onpa ens kerralla sitte jotai näkemistä!

Täällä on muitaki tuttuja suomalaisia ja ollaa hengattu myös paikallisten kaa. Eka viikko on ollu aika toimintapitoinen, tytöt on kokeillu surffausta ( kaikki muut paitsi Ellu, mä en vaa uskalla!!!) ja Laura ja Noora on kohta siinä oikein hyviä. Meillä on kerranki hotellissa uima-allas, joten ollaa otettu myös rennosti altaalla.

Yks päivä käytii yheksän suomitytön ja paikallisten kanssa apinapuistossa vähä pelkäämässä apinoita. Ajeltii myös yhdelle vuorelle, josta olis kuulemma ollu iha mahtavat näkymät, mutta koska ollaa viisaina tyttöinä tultu tänne Balille sadekautena nii eihän me hirveesti mitää nähty ku oli nii sumuista. Matkalla takas Kutalle käytii juomassa maailman kalleinta kahvia. Kakkakahvia, nam!! Joku jyrsijäeläin syö kahvipapuja ja kakkaa ne sitte ulos ja siitä sitten tehää kahvia. Pakko mainita ettei se ollu mitenkää kovin erikoista..

Ollaa käyty myös nelistää draftingissa. Viimeistää siinä vaiheessa herättiin ku noustiin autosta ja saatii silmiä sen verran auki, että huomattii olevamme 15 työntekijän ympäröimänä. sitte kuulu hirveä KONG!!! ja työntekijät ölisi jotai tervehdykseks, saatettii hyppää vähä ilmaa säikähdyksestä. Lauran munkki jäi käsken ku oli aika lähteä melomaan. Oli kuulemma iha vappumunkin makusta :(( Kumiveneellä siis melotaan 16 kilsaa jokea alaspäin ja matkalla oli myös sopivan pelottavia pudotuksia. Oli tosi hauska kokemus, kuvia siitä tulee sitte myöhemmin ku saada ne tosta cdltä koneelle :) ehkä sitte Suomessa..

Tuulialla oli sunnuntaina synttärit ja niitä vietettiin rannalla oikee kakun kera! Melkee koko kakku hävis parempii suihin ja koira söi loput! Tais tulla sille vähä maha kipeeks.

Eilen käytii katsastaa muutamat biitsit, paikalliset kaverit halus näyttää meille paikkoja ja nähtii muutamia hienoja rantoja. Ekassa paikassa tosin ei paljon maisemista nauttinu, vähä jännitti ku Lauraa ei näkyny missää ja yhteyttä ei saanu. No onneks saatii Laurakin seuraamme seuraavalla rannalla, ne oli vahingossa eka menny sille rannalle, minne meijän oli tarkotus mennä vikana. Käytii myös kattoo Uluwatussa, joku näitten perinteinen esitys, joka oli aika mielenkiintoinen kokemus. On kyllä ollu tosi hienoa nähä vähä muutaki Balia ku vaan tätä Kutabeachia.

Enää kaks viikkoa aikaa täällä, sit vielä muutama päivä ollaa Singaporessa. 15. päivä tullaa takas Suomee, ai kauhee ku tää aika menee iha liian nopeesti!

perjantai 15. helmikuuta 2013

PUERTO PRINCESA AND SABANG

Aika rientää ja yli puolen väliä ollaa jo menossa reissua. El Nidosta otettii privaattikyyti Sabangiin. Matkalla käytiin ziplainissa ja kaikille ketä ei tiedä mitä se on niin kerron sen nyt. Elikkäs kiivettiin monen mutkan kautta korkealle vuorelle, jossa meijät köytettiin vaijeriin ja tyrkättii alas. Superman asennossa oli huikeeta kattoo maisemia, minkä siinä uskals kattoo.

Nyt jatkaa tuulia . Sabangissa sitten löydettiin blue gottage niminen bungalovi paikka, yhteensä kolme mökkiä sisustettuina hyttysverkolla, joka oli katossa kiinni. Ötököitten ystävälle yö oli
Adrenaliinipitoinen, aamulla löyty mm yks kangasreppu järsittynä. Oltiin päätetty et käydään sabangilla underground riverillä, johon piti varata edellisenä päivänä vene. Meitä olikin sopivasti seitsemän että saatiin oma pikku boutti kohteeseen. Luolissa mentiin pikku kanooteilla jossa meillä ja muillakin oli oma soutaja.

Seuraava päivä otettiin lungisti aalloissa hypellen. Koska sabangilla rahat alko loppua uhkaavasti eikä sitä voinut sieltä lisää nostaa, päädyttiin paikan ainoaan ja kalleimpaan luksushotelliin syömään koska siellä pystyi käyttää visaa. Mutta oli se sen arvoista!
Seuraavana aamuna lähdettii paikallisen jeepin katolla kohti puerto princessaa. Riisisäkkien päällä taittu 3 tunnin matka kuin siivillä, välillä läimäsy naamaan palmunlehdestä herätti sopivasti. Puertossa törmättiin sitten taas tuttuhin kolmeen suomalaiseen ja meitä olikin sitten sellanen 10 hengen porukka parhaimmillaan illalla. Porukalla tsekattiin sitten paikalliset ystävänpäivämarkkinat jossa paikallisia riitti, samoin erilaisia kojuja joista sai lähinnä kalaa ja lihaa.

Tänään ollaanki sitte shoppailtu ihan urakalla kun on niin halpaa!! Viikon meiän kanssa olleet tobbe jimmy ja jani lähti aamulla eri suuntaan by lentokone. Kohta edessä bali ja muutamat hikiset tunnit lentokentällä, tuskin maltetaan odottaa! Tsirp!

torstai 14. helmikuuta 2013

BORACAY PART II AND EL NIDO

Sori tästä blogihiljasuudesta, täällä on vähä huonosti nettiä ollu saatavilla ja on ollu senverran lepposta, että ei olla edes muistettu kirjottaa.

Boracayllä meni vikat päivät mukavasti kahvilassa istuskellen ja käytii myös vikana päivänä kiertelee saarta yhen paikallisen opastamana. Nähtii pari siistiä biitsiä ja käytii näköalapaikalla, josta näky koko saari.

Lennettiin tänne Palawanille Cebun kautta, joten vuorokausihan siinä taas meni matkustaessa. Oltiin päätetty ottaa bussi El Nidoon, mutta ku päästii lentokentälle meijät työnnettiin puoliväkisin täyteen ahdettuun vaniin, ei jaksanu alkaa tappelee vastaa ku oltii nii väsyneitä ja nälkäsiä. Kyyti oli aika pomppivaa tasoa, mutta maisemat oli ainaki huikeet.

El Nido oli kiva paikka, pääranta ei ollu kovin huikee, mutta siellä riitti saaria mihi pysty tekee retkiä. Yhtenä päivänä vuokrattiin kajakit ja lähettii melomaan. Löydettiin meille oikee sopiva ranta, ja paikalliset grillaili meille kalaa, Ai että oli hyvää! Illalla meijän huoneeseen oli pesiytyny maailman kaikkeuden toisiks suurin hämähäkki, sähkötki siinä meni sopivasti, ettei voitu pyydystää sitä. Nukuttiin sitte hämähäkin kanssa, ja pystyttiin siihen oikein hyvin, ihme kyllä!

Käytiin myös saarihyppelyllä Tobben, Jimmyn ja Janin kanssa ja nähtii hienoja laguuneja ja ihan huikeita maisemia! Snorklailtii ja syötii maailman parasta mangoa, tai mä taisin kyllä ehkä syödä kaikki ku oli nii hyvää!

Tällähetkellä ollaa poikien kaa Sabangissa, siitä sitte lisää ens kerralla, en jaksa nyt enempää kirjottaa, täytyy käydä hakee tuolta buffetista vähä lisää jälkiruokaa ;)

Have fun in Finland! Ellu

Ps. Onko meijän kortit jo tullu perille?

lauantai 2. helmikuuta 2013

BORACAY

Aloha!
Tällä kertaa kirjotetaan Boracayltä, jossa ollaan oltu jo kolme päivää.

Keskiviikkona tosiaa lähettii Filippiineille. Kuala Lumpurin kentällä meinas mennä vähä hermot ku mikään ei oikee näyttäny toimivan ja joutu kyynerpäätaktiikalla vetämään, että ehdittiin ajoissa koneeseen. Jouduin vähä huijaa passintarkastusjonossa, että päästiin kaikki samaa aikaa. "They have to come with us they don't speak English!"

Clarkin kentällä oltii varmaa huvittava näky ku oltii sen verran väsyneitä. Viimein päästii yhteensä 30 tunnin lentokenttähengailun jälkee koneeseen ja sieltä Kaliboon, josta piti vielä hommata kyyti tänne Boracayn saarelle. Minibussikuski oli ehkä kreisein ikinä ja ku päästii satamaan nii vähä jännitti ku sieltä saapu sellanen pieni keikkuva paatti ja aallokko näytti aika järkyttävältä. Ekaa kertaa koko matkan aikana tuli ylemmältä taholta käsky laittaa pelastusliivit päälle. Oltii nii väsyneitä, että en edes sillon jaksanu oikee välittää ku torakka tippu mun päähän.

Hyvällä mäihällä saatiin varmaa koko saaren varmaa halvin dormi. Seuraava päivä meni voimia rannalla keräilessä ja illalla törmättiin Meriin ja Jukkaan, ja huomattiinki et meil on paljon yhteisiä kavereita..

Eilen täällä sato ekaa kertaa iha kunnolla vettä ja ukkosti ja vähä meinas tyttöjä pelottaa, mutta saatii ainaki oma saari.

Tänää käytiin snorklailemassa, ja oli kyllä kivaa. Ekassa paikassa oli ehkä ainoat näkemisenarvoiset korallit, mutta siellä oli nii kova aallokko, ettei oikee kovin kauas uskaltanu uida. (Ainakaan mä en..) Laura ja Noora päätti olla pukkitappelua laivan sivuilla olevilla tasapainottavilla puilla, ja sehä oliki hyvä idea. Pukkitappeluun asti ei edes päästy ku kuulu "räks" ja siinä sitten korjailtii venettä, myös toisen veneen kippareiden voimin.

Illalla Paikalliset pojat yritti opettaa Lauraa skimmaaan ja iloa saatiin myös kun toiset lapset tajus, että Laura ei erityisesti tykkää koirista. Nehän juoksi siellä sitte tyytyväisinä Lauran perässä koiranpennut ojossa. On täällä vaa nii söpöjä noi lapset!

Jouduttiin luopumaan meijän lauttasuunnitelmasta Iloilo-Puerto Princesa välille, ku kuultii ettei niitä edes enää mee. Onneks tajuttiin kysyä, ettei turhaan lähetty Iloiloon asti. Varattiin sit lentoliput Palawanille ja tiistaina lähetään sinne!

Aika menee täällä kauheen nopeesti ja en haluu edes ajatella, et kohta ollaan oltu reissussa jo puolet ajasta. Täällä on nii mukavaa, että tänne vois jäädä pidemmäkski aikaa.

Illanjatkot sinne kaukaiseen Finlandiin ja sellasta! Me täällä aletaan nukkumaan, jos voidaan. Pitää ensin yrittää pyydystää toi heinäsirkka..

Terq Ellu ja girls.

Tässä teille lopuksi puhelinlaatuisia kuvia!